środa, 27 lutego 2013

"Furtka do Meghont"

Furtka do Meghont, czyli zadanie domowe z j. polskiego. Nieźle się rozpisałam - miało być min.  2 kartki z zeszytu ;p. (Wprowadziłam w nim poprawki i przedłużyłam zakończenie.)


Rozdział 1



Wolałabym być teraz w domu… - ledwo Mel zapisała te słowa w pamiętniku, gdy samochód podskoczył na wybojach, a długopis zaznaczył długą kreskę na kartce.
Mella miała 11 lat, szczupłą twarz, kremową cerę oraz czarne loki opadające na ramiona.
- Co tam bazgrzesz? – Jej starszy o dwie godziny  brat  bliźniak (choć wcale nie byli podobni) zajrzał jej przez ramię.
- Jeżeli pisze w pamiętniku, na którym jest napis „Nie czytaj tego, Matt!” to raczej ci nie powiem. – odparła Mella.
- Jak myślisz, Mel, jak będzie u wujka? – zmienił temat.
- Nie mam pojęcia. Niby skąd miałabym wiedzieć?
Wzruszył ramionami. On też tego nie wiedział. Jechali do wuja Norberta pierwszy raz w życiu. Wujek był bratem ich taty, który zginął rok temu w wypadku samochodowym.
- Możesz powtórzyć, po co tam jedziemy? – zwróciła się do mamy Mel. Próbowała jakoś przekonać mamę, żeby zostali. Za dwa dni miał być genialny film w kinie, a Anna, jej najlepsza przyjaciółka załatwiła bilety dla całej paczki. Jeśli jednak Mella pojedzie do wuja (a mieli tam zostać dwa tygodnie) nic z tego nie wyjdzie.
- Mel, przecież ci mówiłam – mama była już zmęczona ciągłymi wyjaśnieniami. – Muszę wyjechać służbowo na dwa tygodnie. Nie zostawię was samych, bo rozniesiecie dom.
- No a co z babcią? –  Mella nie odpuszczała tak łatwo. – Przecież jest nam dłużna, pożyczyłaś jej pieniądze na wycieczkę do Anglii, do jej brata. Mogłaby przyjść i się nami zaopiekować.
- Pojechała do chorej przyjaciółki.
- Ale dlaczego akurat wujek? – zaczynało jej już brakować argumentów. – przecież ledwo co go znamy, ostatni raz widzieliśmy go na mojej komunii.
- Melanio Enath! – mama się zdenerwowała. – Pojedziesz do wuja Norberta czy tego chcesz, czy nie! Nie możesz wiecznie tylko łazić ze swoimi koleżankami! Zrozumiałaś?!
- Tak…
Matt ściągną słuchawki z uszu i wychylił się do przodu.
- Mamo… a czy wujek ma dzieci?
- Nie, Matt, Norbert nie ma dzieci. Miał syna, ale podobno zniknął w tajemniczych okolicznościach. Ja tam w te brednie nie wierzę. Zapytasz go, gdy już dojedziemy.
Mella i Matt spojrzeli na siebie pytająco. Zniknął w tajemniczych okolicznościach?

Rozdział 2
Jechali już pięć godzin. Zbliżał się wieczór.
- Daleko jeszczeee? – spytał Matt, już chyba setny raz w ciągu pięciu minut
- Godzina drogi – odparła mechanicznie pani Enath.
„Jedyne co mogę zrobić to zasnąć…” – pomyślała Mella. W tym momencie przyszedł sms od Anny:

Hej :) Już u wujka? Udało ci się namówić mamę
na ten film? Bilet czeka, ale w kolejce 
jest Lisa Grothmant. Pamiętaj. Buziaki                 ~Anna

Odpisała szybko:

Oddaj bilet Lisie. Nic z tego nie będzie… 
Do wujka jeszcze godzina drogi. 
Chyba umrę z nudów…                                            ~ Mel

Kolejna wiadomość od Anny:

Szkoda…  Następny  film za tydzień. 
„Zagubieni w czasie”. Będziesz?                              ~ Anna

W ich mieście rzadko kiedy leciał jakiś film. Ma przegapić aż dwa? No i jeszcze takie genialne…

No coś ty! Przez mamę u wuja zmarnuję dwa
Tygodnie! Dlaczego ona mnie nie posłucha?!        ~Mel

Dwa tygodnie? Twoje urodziny są za 12 dni.
Zapomniałaś?                                                               ~Anna

O rany! Faktycznie całkiem zapomniała!
- Mamo! Ja nie mogę być u wujka dwa tygodnie! Przecież moje urodziny są… - nie skończyła, bo mama posłała jej piorunujące spojrzenie.

Moja mama wiedziała o tym wszystkim!
Szkoda, że cię tu teraz nie ma…
Nie pisz już, chcę się przespać.                                   ~Mel

Wtuliła się w swoja bluzę i zasnęła.



Rozdział 3
- Jeszcze tylko pięć minut! – obudził Mellę głos mamy, odpowiadający na pytanie Matta. – Pięć minut i będziemy u wuja Norberta!
- A gdzie właściwie pracuje wujek? – spytała Mel. - W domu mówiłaś, że ma willę. To musi być więc jakaś dobrze płatna praca – stwierdziła.
- Nie jestem pewna… - zaczęła się zastanawiać mama. – Chyba… Czymś handluje. Ale nie wiem czym. Raz u niego byłam, zanim urodził się Matt. Ciągle przychodził do niego jakiś klient. Norbert zamykał się z nim w gabinecie i godzinami prowadził zażarte dyskusje. Potem przenosił coś z gabinetu do swojego pokoju, ale nie wiem co. Nigdy nie chciał mi powiedzieć.
-  A może oni handlują klejnotami? – zamyślił się Matt. – Dlatego wuja stać na willę. Tak, to wszystko wyjaśnia.
Mama uśmiechnęła się pod nosem.


***

- Jesteśmy na miejscu – oznajmiła mama wjeżdżając przez białą, zadbaną bramę po wyłożonym beżowymi kamieniami podjeździe.
Mel rozglądała się ciekawie dookoła. Wszystko było piękne, trawniki równo przystrzyżone, a kwiaty cudownie pachniały. Sama willa była idealnie biała i miała drzwi wykonane z jasnego drewna. Wyglądała na bardzo drogą.
Wujek wyszedł z domu. Miał krótkie, ciemne włosy i wąsy, zieloną dżinsową kurtkę i spodnie z czarnego materiału. Z obojętną miną wziął od nich wszystkie bagaże, bez trudu wniósł do willi i postawił w przestronnym holu.
- Dziękuję, Norbert, że zgodziłeś się wziąć ich do siebie – odezwała się pani Enath.
- Drobiazg. – odparł krótko, nadal zachowując kamienną twarz.
- Mella, Matt, bawcie się dobrze.
Uściskali się, a potem pani Enath odjechała.
- To co? – spytał Matt – oprowadzisz nas, wujku?
- Nie ma na to czasu – oznajmił sucho mężczyzna. – Nie wolno wam wchodzić do mojego pokoju, ani pokojów do których prowadzą drzwi z ciemnego drewna.  Są one zamknięte na klucz. Kuchnia jest na dole. Obiad gotuje kucharz, ale raczej go nie spotkacie. Znajdziecie tylko jedzenie na srebrnej tacy, tak samo z kolacją. Na górze są dwie sypialnie i jeden wspólny pokój. Reszta pomieszczeń z drzwiami z jasnego drewna również jest do waszej dyspozycji. Możecie bawić się w ogrodzie. Nie wychodźcie za bramę bez mojej zgody. To ruchliwe ulice, nie chcę, by stała się wam krzywda – na tym wuj skończył swoje przemówienie i udał się z bagażami na górę.
Mella i Matt ruszyli za nim bez słowa. Mężczyzna postawił torby na ziemi i bez słowa zszedł na dół, zostawiając rodzeństwo same w dużym pokoju. Bliźniaki usłyszały jeszcze szczęk kluczy, który oznajmił, że wuj zamknął się w swoim gabinecie. W pokoju było mnóstwo półek z wieloma zabawkami i książkami. W dwóch przeciwległych ścianach znajdowały się drzwi z jasnego drewna. Prowadziły zapewne do ich sypialni, o których mówił wujek.
- Trochę… mało sympatyczny. – stwierdził Matt.
- Trochę?! Zachowuje się, jakby był prowadzącym na obozie przetrwania! – Mella wzięła swoją torbę i wstawiła do sypialni po prawej stronie.
- Ale dom to ma niezły – Matt zaglądał do sypialni po lewej. – Ale miękkie łóżko!
- Mnie bardziej ciekawi ogród. Przez to okno doskonale go widać.
Matt również spojrzał przez szybę. Idealnie wypielęgnowany ogród wyglądał jak namalowany.
- Już niedługo będzie całkiem zrujnowany – stwierdziła Mella.
- Niby czemu? – zdziwił się Matt.
- Jak to czemu? Bo ty tu jesteś! – zaśmiała się Mel i otworzyła torbę.
- A wszystkie lustra popękają przez ciebie! – odgryzł się Matt.
Mella zamknęła drzwi i zaczęła wypakowywać swoje rzeczy. Nagle usłyszała sygnał sms'a w swojej komórce.

Jak tam? Jaki jest ten twój wujek? Ma przystojnego syna?
Pamiętaj, że możesz do mnie pisać choćby nie wiem co!
Przecież jestem twoją przyjaciółką ;)                         ~Anna

Jest tu ogromna willa i moja własna sypialnia.
A co do wujka - zachowuje się jak
jakiś prowadzący na obozie przetrwania!
A syna nie ma. Córki też. Mama coś mówiła
o „zniknięciu w tajemniczych okolicznościach”.
Co o tym myślisz?                                                         ~Mel

Bezsens. Słuchaj, najlepiej to się trochę poopalaj, poczytaj
i nie zwracaj na wuja uwagi. O, na Matt’a też ;)
Bateria słaba. Napisz jutro po południu.                 ~Anna

Po przeczytaniu wiadomości od Anny Mel rzuciła się na łóżko. „Czy to naprawdę takie proste? – myślała. – Po prostu niczym się nie przejmować. Nie myśleć o filmach, o bilecie, o wujku…”


***

Z zamyślenia wyrwało ją pukanie do drzwi.
- Wejdź – powiedziała.
Do pokoju zajrzał Matt.
- Myślałem, że wujek będzie fajniejszy… - wyznał i usiadł na jej łóżku.
- Ja też.
- Sądziłem, że chociaż oprowadzi nas po willi… A on tylko: to możecie, tego nie możecie. Kropka.
Skinęła głową. Miała takie same odczucia jak brat.
-  A może sami sobie pozwiedzamy? – spytała z błyskiem w oku.
Matt uśmiechnął się i ruszyli schodami na dół. Zajrzeli za wszystkie drzwi z jasnego drewna. Było ich dokładnie siedem, z czego dwoje prowadziło do łazienek. Pozostałe do kuchni, ogrodu, przytulnego, małego saloniku, biblioteki i do wyjścia.
- Zwiedziliśmy już chyba wszystko… - stwierdziła Mel.
- Jutro idziemy do ogrodu – postanowił Matt.
- Jak chcesz – zgodziła się i poszła się umyć przed snem.
„ Chyba nic ciekawego mnie tu nie spotka… – myślała, leżąc już w łóżku. – Szkoda, że nie ma tu Anny…”



Rozdział 4
Następnego ranka obudziła się o siódmej. Pobiegła prędko pod drzwi pokoju brata i zapukała.
- Wejdź… - usłyszała zaspany głos Matt’a.
- Jak ci się spało? – zapytała Mella.
- Krótko – stwierdził. – Przez ciebie.
- Jestem już głodna.
- Ja też. Co na śniadanie?
- Chodź zobaczyć, co jest.
Pobiegli razem do kuchni. W lodówce znaleźli ogromną różnorodność składników. W szafkach między innymi płatki owsiane, więc zdecydowali się na płatki z mlekiem.
Po śniadaniu Matt wybrał się z piłką na boisko, by potrenować. Mella natomiast skorzystała z porady Anny i ułożyła się z książką koło basenu na kocu przyniesionym z sypialni.
Po około godzinie czytania i opalania się zaczęło jej się nudzić. Spojrzała w stronę boiska, by zobaczyć co robi Matt, ale nie było go tam.
- Pewnie siedzi w pokoju. Znudziło mu się i gra na komórce - mruknęła.
Pobiegła na górę. Matt’a nie było ani tam, ani w żadnym innym pokoju.
- Gdzie on zniknął? – Mel zaczynała się powoli martwić. – Tylko bez paniki – uspokajała się. – Pewnie gdzieś siedzi i  nie mogę go po prostu znaleźć, bo dobrze się ukrył. Słyszysz Matt?! – krzyknęła. - To nie jest śmieszne! 

***

Cofnijmy się jakieś pół godziny w tył,  kiedy to Mella była pochłonięta lekturą, a Matt trenował na boisku odbitki głową.
„Ale nuda… – pomyślał chłopak. – Szkoda, że nie ma tu chłopaków z drużyny…” 
Zerknął na Mel. Nie, ona z nim nie pogra. Za bardzo było pochłonięta tymi swoimi „dziewczęcymi zajęciami”. Znudzony podszedł do żywopłotu i włożył rękę pomiędzy gałązki.
Szedł powoli wzdłuż zielonych listków. Gałęzie przyjemnie drapały jego dłoń. Nagle natknął się na coś, co nie przypominało ani gałązki, ani metalowego płotu za żywopłotem, ani niczego innego co mogłoby się tam znaleźć. Przejechał po tym ręką.
Odchylił gałęzie i ujrzał piękną, zieloną furtkę z drewnianą klamką. Otworzył ją powoli.
Za płotem, patrząc z ogrodu, znajdował się kolejny ogród i kolejny dom. Taki, jakich pełno na wielu osiedlach. Jednak za furtką nie było widać ani trawnika, ani domu.
Stanął na ciemnobrązowej ziemi bez trawy. Wokół niego rosły wysokie jak drzewa grzyby o kapeluszach w ciemnych odcieniach fioletu, zieleni, różu, brązu i błękitu oraz czarnych trzonach. W powietrzu unosiła się czerwona mgła.
Szedł powoli, ostrożnie stawiając każdy krok. W niektórych grzybach dojrzał dziury, niby dziuple, ale tak duże, że on sam bez problemu by do nich wszedł. 
Szedł już może z piętnaście minut rozglądając się po grzybowym lesie, gdy nagle stanął przed nim ptak prawie tak wysoki jak on. Przypominał orła, ale miał złote i czerwone upierzenie, a na głowie czerwony czubek z piór.
Przerażony Matt odwrócił się i pobiegł z powrotem co sił w nogach, nie czekając nawet na jakikolwiek ruch dziwnego zwierza.
Dotarł zdyszany do furtki i obejrzał się za siebie. Dziwny ptak go nie ścigał. Ale mimo to chłopak szybko otworzył furtkę i z ulgą stanął na trawie.
Tak dochodzimy do momentu, kiedy to od chwili, gdy Mella krzyknęła, że Matt ma wyłazić z kryjówki minęło jakieś dziesięć minut.
Mel siedziała akurat w sypialni czytając książkę i starając się nie myśleć o zniknięciu brata. Gdy usłyszała kroki na schodach poderwała się od razu.
- Matt! Gdzieś ty był?! Wszędzie cię szukałam!
- Ja… - zaczął zdyszany. – Ja byłem… byłem w jakimś dziwnym miejscu…
- To znaczy? Wyszedłeś za bramę, tak? Chociaż wujek zabraniał!
- Nie! To znaczy… Tak jakby tak, ale nie! A tak w ogóle widziałaś go dzisiaj?
- Nie. Ale pewnie siedzi w gabinecie. Nie zmieniaj tematu! Gdzieś ty był?
- Znalazłem furtkę za żywopłotem, od strony domu sąsiadów.
- Jej, ale atrakcja, tajne przejście do sąsiadów – powiedziała sarkastycznie.
- Ale za tą furtką był jakiś inny świat! Ogromne grzyby i w ogóle!
- Ty na pewno nie dostałeś udaru od tego słońca?
- Nie! Dlaczego mi nie wierzysz!? – krzyknął i zamknął się w swoim pokoju.



Rozdział 5
Mel zapukała do pokoju brata.
- Matt... Przepraszam. Nie chciałam cię urazić. Ale po prostu ciężko mi uwierzyć, że znalazłeś magiczną krainę za furtką od sąsiadów.
Matt z impetem otworzył drzwi.
- Więc chodź, pokażę ci!
Pobiegli schodami na dół, a następnie do ogrodu. Matt zaczął szukać ręką klamki w żywopłocie.
- Jest! – nacisnął ją i otworzył furtkę, rozchylając drugą ręką gałęzie żywopłotu.
- Łał… - szepnęła Mella, widząc las grzybów i czerwoną mgłę. Delikatnie postawiła stopę na ciemnej ziemi, jakby w obawie, że ta zaraz się zapadnie. Dziewczyna w niemym zachwycie podziwiała ogromne różnobarwne kapelusze, nie mogąc uwierzyć, że istnieją naprawdę.
- Mówiłem ci! - Matt dumnie wypiął pierś, jak zawsze gdy udawało mu się udowodnić siostrze, ze to on ma rację.
- A dlaczego stąd wróciłeś? Coś znalazłeś?
- No… Nie. Stanął przede mną taki wielki niby – orzeł ze złotymi piórami i czerwonym czubkiem i ja uciekłem – wyznał chłopak, nieco zawstydzony swoją tchórzliwością.
- Więc spotkałeś feniksa - usłyszeli obok siebie delikatny, dziewczęcy głos.
Spojrzeli w tamtą stronę. Niecałe dwa metry od nich na białym jednorożcu siedziała wróżka o srebrnych włosach lewitujących wokół jej głowy i oplatających jej żółtą suknię. Miała jasną, niemal białą twarz, okrągły nosek i niebieskie oczy. Wyglądała na około szesnaście lat.
- Kim… kim pani jest? – zapytała Mel.
- Jestem Eleonora, ale mówcie mi Lora. A to mój jednorożec Gwiazda.
- Jest pani wróżką? To jest jednorożec? – zdziwił się Matt.
- Tak i tak – uśmiechnęła się Lora. –  Ale proszę, nie mówcie do mnie "pani". Jestem nastoletnią wróżką, uczennicą szkoły wróżek w Reltindii.
- Reltindii? - powtórzyła Mella.
- Co? Wy nie stąd? Och, ale ze mnie gapa! No przecież, na miejscowych nie wyglądacie. Wsiadajcie, oprowadzę was! – powiedziała wesoło wróżka.
- Gdzie mamy wsiadać? – Matt spojrzał pytająco na Lorę. – Przecież na twoim jednorożcu się nie zmieścimy.
- Och, widać, że pierwszy raz tu jesteście – Eleonora przyjrzała się im uważnie. – No i te stroje – pokręciła głową. – wsiadajcie na moje włosy.
- Na włosy?! – zdziwiło się rodzeństwo
- Tak, na włosy. Tak tu podróżujemy. Siadajcie – Zaprosiła ich ruchem ręki, jednocześnie sprawiając, że jej srebrne kosmyki wychyliły się w ich stronę tworząc dwa "krzesła".
Matt i Mella usadowili się na nich wygodnie i po chwili jednorożec wzbił się w górę. Lora wymamrotała zaklęcie w obcym języku i Gwiazda zmieniła się w pegaza (czyli konia ze skrzydłami).
- Tu jest las Dremmenlot – wróżka wskazała na otoczone czerwoną mgłą wielkie grzyby, które z góry wyglądały jak kolorowe kropki namalowane na brązowo - czerwonym tle. – A tam, kawałek dalej jest miasto Reltindia, tam chodzę do szkoły. Tam widać góry Dlukz, te otoczone białymi kłębami chmur, a kawałek dalej – doliny Anasondii, gdzie założony jest rezerwat dzikich zwierząt, oczywiście magicznych.
Lora opowiedziała Melli i Matt’owi o życiu w tej niezwykłej krainie.
- Uczymy się także o innych światach, takich jak Narnia czy  Ziemia. To dość dziwne, że wy się o nich nie uczycie. Poznajemy także różne gatunki zwierząt, takie jak feniksy czy jednorożce. Wasze życie jest bardzo odmienne od naszego. Słyszałam, że nie znacie magii, czy to prawda? Ja tam w to nie wierzyłam, ale chyba jednak to prawda. Jak się żyje bez czarów i zaklęć? – zwróciła się do Mel.
-  No więc… - nie wiedziała jak odpowiedzieć. – No więc nawet nie wiedziałam, że istnieje magia i inne światy, jednorożce, feniksy…
- Nie?! - wróżka wlepiła w nią zdziwiony wzrok. – No coś ty! Ja po prostu nie przeżyłabym bez zaklęć! – uśmiechnęła się.
Po chwili dotarli do  Reltindii. Lora zaprowadziła ich do sklepu, gdzie zapłaciła srebrnymi monetami za ich nowe ubrania, podobne do ubrań miejscowych. Dla Mel znalazła czerwoną suknię  ze srebrnymi falbankami, a dla Matt’a luźną bluzkę i spodnie z  brązowego materiału oraz srebrny pasek
Następnie poszli do szkoły.
- Pani Ailenross, to jest Mella, a to Matt. Przybywają z Ziemi. Matt, Mella, to jest moja nauczycielka, pani Ailenross – oznajmiła wróżka.
- Miło mi was poznać. – powiedziała nauczycielka – Może chcielibyście się czegoś nauczyć? Uczymy tu między innymi o rzucaniu zaklęć, historii Meghontu, czyli tej oto właśnie magicznej krainy, o magicznych stworzeniach i wielu, wielu innych. Możecie tu przychodzić codziennie o dziewiątej. Będziemy na was czekać.
- Och, bardzo chętnie! Bardzo dziękujemy – odparła od razu Mel.
- Hej, hej! Nie tak szybko! – wtrącił się jej brat. - Mel, ty chcesz mnie zaciągnąć do szkoły nawet na wyjeździe?!
- Uczymy się też latania na smokach… - powiedziała zachęcająco Lora.
- Będę o ósmej! – oznajmił szybko Matt.
Zwiedzali jeszcze miasto, a później wrócili do domu na obiad.
- Ale tam genialnie – zachwycała się Mella.
- To co, idziemy po obiedzie jeszcze raz?
- Nie, ja mam dość wrażeń na dziś. Będę w bibliotece. Ale ty idź jeśli chcesz.
- Dobra, chcę zobaczyć smoka.
Tak jak mówił wujek, znaleźli srebrną tacę w kuchni na stole.
Po jedzeniu Mel udała się do pokoju naprzeciwko, czyli biblioteki. Zaczęła przeglądać książki.
- Jednak miałam rację… - mruknęła, wyjmując grubą książkę oprawioną w zieloną skórę, ukrytą za encyklopediami. Z przodu znajdował się napis: „Dzienniki Norberta Enath”
Mel natknęła się na fragment :
„Popamiętasz mnie Meghont! Mój syn został przemieniony w smoka! Nigdy wam tego nie zapomnę! Wyłapię wszystkie chochliki z lasu Dremmenlot i sprzedam!”
Wszystko składało się w jedną całość… Wujek chodził ponury ("jak jakiś zombie!" - stwierdził ostatnio Matt), bo jego syn został przemieniony w smoka. By się zrewanżować, powykradał chochliki z lasu. Sprzedał je i otrzymał mnóstwo pieniędzy. Ale nadal nie miał syna.
Gdy wrócił Matt, Mel opowiedziała mu czego się dowiedziała.
- O rany! I co masz zamiar z tym zrobić?
- Nauczę się zaklęcia, które odczaruje jego syna. Wtedy nareszcie zacznie się uśmiechać – z tym postanowieniem Mella położyła się do łóżka.

Rozdział 6
Następnego dnia, oraz przez dziewięć kolejnych dni chodzili do szkoły w Reltindii.
- A dlaczego właściwie nie odczarujecie mojego kuzyna? – spytała tego właśnie dziewiątego dnia  Mella
- To jeden z tych kapryśnych uroków…- tłumaczyła nauczycielka magii, pani Oldermiff. -Odczarować tą osobę może jedynie osoba z tego samego gatunku i na dodatek tylko w dzień urodzin osoby odczarowującej. Czyli na przykład: wróżkę zamienioną w jednorożca może odczarować danego dnia tylko wróżka, mająca w ten dzień swoje urodziny.
- Ja mogę to zrobić! – wykrzyknęła Mel. - Mam jutro urodziny, oraz jestem człowiekiem, tak jak on był człowiekiem. Nauczcie mnie tego zaklęcia, proszę!
- Dobrze. Ale musimy poświęcić na to cały dzisiejszy dzień. – stwierdziła pani Oldermiff.
Aż do wieczora Mel uczyła się tajemniczej formułki, aż znała ją na pamięć nawet od tyłu. Potrafiła też wykonać skomplikowane ruchy rękami, niezbędne do przemienienia jej kuzyna z powrotem w człowieka.
Położyła się wieczorem do łóżka i nie umiała zasnąć z podekscytowania. Kilka dni temu Anna napisała z komórki swojej mamy, że jej telefon jest w naprawie, więc nie będzie pisać aż do powrotu Melli. Dziewczyna mogła się więc skupić tylko i wyłącznie na magicznym zaklęciu, które miało przywrócić wujkowi uśmiech.

***

Rano, po śniadaniu Mella poszła z bratem  do Meghont.
- Musisz zacząć mówić już teraz, gdy twój kuzyn jeszcze śpi. Mów cicho, nie może się obudzić – tłumaczyła jej nauczycielka, gdy stały obie u wlotu do wielkiej jaskini, w której leżał ogromny smok. Miał błyszczące, fioletowe łuski i srebrne pazury wielkości jej dłoni. –Tak łatwiej będzie wprowadzić go w trans. Jeśli coś pójdzie nie tak lub się pomylisz, zacznij od  nowa. 
Mel powoli szeptała zaklęcie. Zamknęła oczy. Poczuła, jak jej włosy unoszą się nad głowę, a powietrze wokół wiruje. Uniosła się nad ziemię. Nie widziała tego, ale czuła. Latała… Zatraciły się dla niej jakikolwiek czas i przestrzeń. Ona tylko  wisiała w powietrzu… 
Minęła godzina. Dziewczyna powoli opadła na ziemię. Czuła się wyczerpana. Straciła przytomność.
Ocknęła się w szpitalu w Reltindii. Obok niej stał Matt, Lora, pani Oldermiff i… to chyba jej kuzyn.
- Wszystko w porządku? – spytała Lora.
- Tak… Chyba tak -  stwierdziła Mel.
- To było super! - zachwycał się Matt. - Normalnie latałaś! A ten smok... eee, znaczy nasz kuzyn - chłopak przepraszająco spojrzał na jedenastoletniego bruneta stojącego koło Lory. - Wybacz, Tom.
- Nie szkodzi. Przecież byłem smokiem - uśmiechnął się.
- No więc Tom nagle rozbłysnął srebrnym światłem, a ty uniosłaś się w powietrze i podleciałaś do niego. Potem on zaczął się kurczyć,  jego łapy zmieniły się w ręce i nogi, łuski zniknęły i zmieniły się w skórę. A ty powoli opadłaś na ziemię. Przenieśliśmy Cię do szpitala i... no, teraz jesteś tutaj.
- Właściwie dlaczego zamieniono Cię w smoka? - Mella usiadła na łóżku i spojrzała na kuzyna.
- Bo wkroczyłem na teren krasnoludów - wyjaśnił Tom. 
- Krasnoludów? - zdziwił się Matt.
- Pod Reltindią ciągnie się rozległą sieć kopalni, w której krasnoludy wydobywają węgiel, kamienie szlachetne, żelazo i inne surowce - wyjaśniła pani Oldermiff.
- Dokładnie - kuzyn skinął głową. - Krasnoludy nikogo nie wpuszczają na ten teren, chyba że się je przekupi lub będą tej osobie dłużne. Albo jeśli darzą kogoś szacunkiem, co rzadko się zdarza. Ja o tym nie wiedziałem. Wybrałem się z moim kumplem Jeff'em (tylko my dwoje i mój wujek wiedzieliśmy wtedy o Meghont) do jednej z kopalni na poszukiwanie skarbów. Byliśmy przekonani, że to będzie świetna zabawa. Ale w głębi tunelu natknęliśmy się na krasnoludy. Jeff uciekł, ale ja nie miałem już tyle szczęścia. Złapali mnie, zapłacili diamentami jakiejś czarownicy żeby mnie zamieniła w smoka i uwięzili w jaskini - dopóki byłem w smoczej postaci nie mogłem z niej wychodzić. Nie widziałem mojego wujka już ponad dziesięć lat... Ale nie jestem starszy ani o dzień. Smoki żyją o wiele dłużej od ludzi, więc pewnie to dlatego.
Mella nie miała pojęcia co powiedzieć. Wcześniej nawet nie przemknęło jej przez myśl, że przecież wuj i Tom nie widzieli się tyle czasu... Pomyślała o swojej mamie i zrobiło jej się przykro. Spędzała z nią tak mało czasu, zwłaszcza po śmierci taty.
- Zabiorę was do domu – przerwała milczenie Eleonora, po czym wyszeptała zaklęcie teleportacji i przenieśli się pod furtkę.
- Do zobaczenia wkrótce – powiedział Matt i jako pierwszy przekroczył próg  magicznej krainy.
Tom ostrożnie postawił stopy na trawie. Prawdziwy świat... Jego świat.
Nagle drzwi willi się otworzyły i do ogrodu wyszedł wujek.
- Tato! – krzyknął brunet i pobiegł w jego stronę.
- Tom! Skąd ty się tu wziąłeś?! Tak bardzo za tobą tęskniłem! – powiedział wujek, a Mella po raz pierwszy od ich przyjazdu zauważyła uśmiech na jego twarzy.
Ojciec i syn poszli razem do gabinetu, gdzie długo rozmawiali, śmiali się razem i opowiadali, co się działo przez te wszystkie lata rozłąki.
Później wszyscy zjedli wielką wspólną kolację, na którą zaprosili również kucharza. 

***

Następnego dnia, w przeddzień wyjazdu poszli wszyscy na wspaniałe przyjęcie do Meghont. Było to przyjęcie urodzinowe dla Mel, powitalne dla Toma i przeprosinowe od wujka dla Meghont. Teraz, gdy ojciec Toma poznał prawdę o przemianie syna było mu wstyd, że podjął tak pochopne kroki.
Bawili się aż do wieczora wesoło tańcząc i śpiewając. Byli tam wszyscy: Mel, Matt, Tom, wuj Norbert, Lora, pani Oldermiff i inne nauczycielki ze szkoły w Reltindii.
Mella i Matt pożegnali się ze wszystkimi i obiecali, że jeszcze kiedyś wrócą, żeby nauczyć się latać na smokach i rzucać nowe zaklęcia.
Rano pod willę przyjechała mama. Podziękowała wujowi za opiekę.
- Ach, to ja powinienem dziękować tobie. Te dzieciaki bardzo mi pomogły – uśmiechnął się.
Już w samochodzie mama zapytała Mellę:
- I jak? Aż tak źle było?
- Nie, mamo. Nie tak strasznie, jak myślałam – odpowiedziała i uśmiechnęła się porozumiewawczo do brata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz